Με ενθουσιασμό παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου την παρουσίαση της ενότητας <<Τέχνη και Μαθηματικά>> στο Μουσείο Ηρακλειδών, συμμετέχοντας ενεργά στην εργαστηριακή -βιωματική προσέγγιση του καλλιτεχνικού έργου, που παρουσίασαν δύο μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΜΠ στο τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών υπό την εποπτεία του καθηγητή τους Απόστολου Παπανικολάου, που έχει επιμεληθεί τον σχεδιασμό της παρουσίασης.
αντιγράφω τις σχετικές πληροφορίες:
Με παρουσίαση διαφανειών και videos και σε περιβάλλον διαλόγου και ενεργής συμμετοχής των μαθητών, γίνεται μια παράλληλη περιήγηση στην ιστορία αφενός της Τέχνης και αφετέρου των Μαθηματικών. Αναζητούνται τα σημεία όπου συναντώνται και αλληλοεπηρεάζονται οι δυο αυτοί τομείς της ανθρώπινης σκέψης και δράσης με έμφαση στη γεωμετρική περίοδο της Ελληνικής τέχνης, στη σχέση Μαθηματικών και Μουσικής (Πυθαγόρεια κλίμακα), στην κλασική τέχνη (Παρθενών-αναλογίες-χρυσή τομή), στη γραμμική προοπτική (Αναγέννηση), στη γεωμετρία της μοντέρνας τέχνης (κυβισμός, κονστρουκτιβισμός, Bauhauss) και τέλος στη σύγχρονη λεγόμενη «μαθηματική τέχνη» των μορφοκλασματικών (fractals) . Επίσης, με αφορμή κατάλληλα επιλεγμένα έργα κυρίως των M.C.ESCHER και V.VASARELY οι μαθητές εισάγονται αβίαστα στη φύση και κυρίως στη φιλοσοφία σημαντικών μαθηματικών εννοιών.